fredag 23 april 2010

Fredagsmys

Idag har jag storhandlat utan barn. Oj va konstig känsla. Kändes hela tiden som om jag glömt något eller att jag inte kunde lämna kundvagnen. Mamma hade Neo i ett par timmar så jag fick handlat på Maxi och åkt till Systemet. Vi skall ha gäster imorgon.
Vi blev ju bjudna i vintras, mitt i snöstormen, hem till Christofer och Anita men kunde ju inte komma eftersom vi inte kom ut med vår bil från parkeringen. Så nu har vi bjudit he dom istället. Det blir bara vi fyra för de andra paret vi bjöd kunde inte komma tyvärr. Men det skall nog bli skojigt ändå.
Jag som inte är någon mästerkock direkt bjudet på lasagne med en vrålgod sallad till och till efterätt blir det kladdkaka med skitgoda tillbehör (inte den traditionella grädden eller glassen). Jag Johannafierar mammas våffelkoncept. Turkisk yoghurt, hackad mandel och daim med honung. Smaskens. Inte provat de till kladdkaka innan men jag tror att det funkar!

Efter handlingen och allt det där så åkte vi ner till båten som ligger vid fästningsholmen (fortfarande på land dock) där pappa befann sig för att lunch-fika lite med honom. Det var mysigt.

När jag sedan kom hem så hade redan mitt paket från namnnappen.se kommit. Visst blev de bra? Helnöjd, hoppas bara Neo är lika nöjd.
Napparna är diskade och kokade och på plats i denna fina nappburk
som Neo fick av Gubben och Renée i doppresent.
Så fin och den är ur samma kolletion som speldosan från Carro.

Tre nappar för bara 95:- tycker jag var ok.

Nu vänta jag på M som kommer från jobet. Idag blir det slapp framför tv:n och till middag blir det kött, rotfrukter i ugnen och b-sås i all sin enkelhet. Så ska det låta och Skavlan är ju självklarheter på fredagar. Tur att hockeyslutspelet inte visas på Svt1. Fasen va arg jag va i onsdags när Grey´s inte gick. För då hade jag stått ut med att Desperate inte gick i tisdags... Jag instämmer med Frida; jävla slutspel! I riktiga sporter har man EN final. Och den som vinner den vinner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar