måndag 26 april 2010

Ny playdate


Idag åkte Neo och jag ner till Kungälv för att träffa Lisa och Ville. Stackars liten kille va förkyld Ville va! Hosta som värsta gamla gubben och snorade massa. Stackars Ville (Lisa också för den delen)som har varit sjuk massa.

Vi tog värsta långa prommenaden från busstationen via gamla västra gatan till Kungälvs kyrka, via strandvägen och kexfabriken, förbi utesimbadet, till kollonilotterna upp för backen förbi Kastalakyrkan, in på mix för vätskekontroll och sedan till Café Nyfiken där vi käkade lunch och fika kladdkaka. Mums! Barnen sov nästan hela vägen och Lisa och jag bara tjötade. Det blev verkligen inte en tyst stund, vi hade så mycket att prata om. Som mammor har. Givetvis pratade mest barn och allting däromkring. Verkligen jättemysigt och kanonkul.

Lisa är verkligen jättelätt att umgås med och det kändes som om vi klickade. Så himla kul. Vi gick på samma gymnasium men det var inte så att vi umgicks direkt men nu verkar det som om vi "funnit varandra" hehehe. Vi pratade om att jag skall följa med på babyrytmik på torsdagar mellan 13.30 och 15.00 (om jag nu kommer ihåg rätt). Det är ju i Kastalakyrkan så lite kristna sånger är det ju men det får väl gå. Lisa säger att det är himla kul och att Ville verkar tycka det är skoj. Dock kan ju inte Neo och jag denna torsdagen för då är det mammagrupp här i Solgärde. Däremot skall Lisa och Ville antagligen möta upp oss på fredag för då är det Vikingamarknad i Kungälv. Usch, hehe då kommer lisa och jag gå där med var sin barnvagn och vara en såndär jobbig som man själv stört sig på alla tidigare marknader... Hehee. Allt har sin tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar