onsdag 5 oktober 2011

Jakten på den efterlängtade jackan

Enda sedan förra vintern har jag gått och suktat efter en röd vinterjacka, inte vilken som helst utan en Didrickson. Förra vintern var jag fortfarande mammaledig, hade precis separerat och bodde i en för dyr lägenhet så det fanns inte pengar att lägga på en svindyr jacka.

I år önskade jag mig pengar och presentkort i födelsedagspresent så jag kunde köpa mig en jacka. Men ni vet hur det är, pengarna försvinner. Presentkortet har jag dock kvar.

I slutet av augusti var Rikard och jag i Stenungsund och jag spanade in utbudet och hittade en röd Didrickson, precis en sådan jag önskat mig! Men av någon anledning så köpte jag inte den.

Som jag tidigare berättat så var ju Zandra och jag i Stenungsund i förra veckan och skulle köpa jackan. Då var min storlek slut! Typiskt!! Så då fick jag specialbeställa en som skulle komma på fredagen. Jag lämnade namn och nummer så skulle de höra av sig.
När jag sedan inte hörde något på fredagen så ringde jag men då hade de kommit fel vara. Skit!! Sedan var jag lite besviken eftersom jag jobbade hela helgen och kunde inte komma upp till Steungsund. Så i tisdags när vi var uppe i Uddevalla så ringde de och sa att den kommit. Hurra!!
Nu uppstod problemet när jag skulle hinna till Stenungsund?

Idag när jag kom hem från jobbet och vi hade ätit middag så sa Rikard att han nog hade glömt att fluffa (lufta täcke och kudde) och eftersom han har ont i ryggen så går jag och gör det. Det första jag ser är att det visst är fluffat sedan får jag något i huvudet. På insidan sovrumadlrren hänger en röd DIRICKSONJACKA!!!!





Världens bästa sambo har köpte den till mig och gissa om jag blev glad!? Herregud ja!! Om!! Är fortfarande helt överlycklig! Det är nog bland det finaste någon gjort för mig. Jag känner mig helt mållös att Rikard har ansträngt sig så för min skull... För lyssna på det här;

Lördags; Jag jobbade så då passade Babe på att åka till Stenungsund men upptäckte ju att den inte kommit än. Okej? Så då fick han åka hem och se glad ut. Dessutom hade jag smsat och föreslagit en snabb kopp kaffe mellan patientbesök så då fick att ljuga ihop att han skulle iväg osv.

Måndag; Rikard ringde till Dixson men så hade den fortfarande inte kommit. Men så lovade dom dyrt och heligt att den skulle komma på tisdagen.

Tisdag; Rikard är fortfarande sjukskriven och jag är ledig. Då tyckte jag att vi skulle hitta på något hela familjen. Rikard undrar då hur han i hela friden skall lösa det problemet. När vi är uppe i Uddevalla så får jag telefonsamtalet att den kommit. Rikard fick då lite lätt avleda mig att så att vi inte ska ta den vägen hem sen.

Onsdag; Jag jobbar, barnen skall till dagis och Rikard är fortfarande sjukskriven så då tänkte han att idag måste han eftersom han tänkt jobba imån. Å vad har hänt då?! Jo E6:an är avstängd i höjd med Kareby eftersom en tankbil har krockat och exploderat så det skapas jordens köer runt omkring!

Förstår ni vilken kanonkille jag har fått tag på? Känner mig helt överväldigad över att han ansträngt sig så för min skull! Han hade ju kunnat ge upp för länge sen men nejdå inte min inte!!
Problem; Hur i hela friden skall jag kunna åtgälda honom detta?

Rikard - Tack för att du är underbar, omtänksam och min! Jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar