fredag 7 oktober 2011

Fredag!!!

Äntligen här, som jag har längtat efter dig! Det är något speciellt med fredagar. Den här har varit helt fantastisk! Dagen börjde med aningens sovmorgon till halv åtta. Sedan tog grabbarna och jag det lilla lugna, käkade frulle i lugn och ro och mös med levade ljus tills mörkret blev dag.

När vi hade vaknat ordenligt åkte vi och hämtade Mormor-Mona och tog oss till den stora staden. Vi började äventyret på Plantagen där jag köpte lite blommor till vardagarumsfönstret, några snittblommor och murgröna. VET NI HUR STESSANDE DE E ATT HA MED TVÅ GRABBAR SOM BARA SPRINGER OMKRING BLAND KRUKOR OCH ANNAT ÖMTÅLIGT!!!??
Vi kom därifrån utan större missöden och åkte vidare till Backaplan. Där skulle mamma in i glasbutiken. Det gick bättre för Neo satt i vagnen och Leon höll i den. Perfekt!! Sedan mumsade vi lunch på Cafe Vi för att till sist åka till Herkules. Jag hade nämligen kommit på en bra överraskning till Rikard för att på något sätt försöka kompensera för hans generositet!

Hur som helst, in oxh fick tag på ett par dvärjgurami eftersom vår hona kilat vidare. Egentligen skulle jag viljat köpa bara en hona men se de gick inte så de fick bli ett helt par istället.

När vi kom hem va de dags för en tupplur för grabbarna medan jag planterade blommorna och fiskarna. Å då kom han in och sken upp som en sol när han såg våra nya fiskar! Jag lyckades med andra ord!!
Sedan va de dags för mitt efterlängtade frisökbesök!!


Före.


Sneakpeek...
Å efter dryga 3 timmar såg jag ut såhär


Supernöjd!!!
Å i brevlådan hade jag fått paket...


Å jag slet upp det där jag hittade dessa pärlor!


Namnmössor från novisendesign.se


Grabbarnas


Tantens tösabits, Neo får snällt ställa upp som modell.


Å så morsans mössa!!! Jag vet att jag ser ut som en kondom men varm kommer jag att bli!!

Som sagt så är det fredag. Familjen Lindau/Junkvist körde pizza följt av popcorn och Bärgarn. Älskade barnen sover som klubbade sälar nu.
Vi andra ägnar oss åt Idol, tvätt, vin och mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar