onsdag 13 juli 2011

Egentid, typ

Jag va inte den bästa imorse när han åkte iväg på sin grabb-weekend till Halmstad. Det berodde på många olika saker men främst en så kanske töntig sak som "åk inte ifrån mig." Jag borde istället för att vara nedstämd, irriterad och på hugget insett hur faktiskt skönt det är att få lite egentid för att gör en halvhalt, reflektera lite på livet i stort och inse att det är rätt gött att vara själv ett par dagar. Han kommer ju tillbaka på fredag igen.
Det är mitt dåliga självförtroende som spökar (för sjuttio-elfte gången). Fast jag vet att han inte skulle göra något så tänker jag på det titt som tätt. Jag anser fortfarande att jag inte förtjänar honom (jag måste sluta säga så för han hatar när jag nedvärderar mig själv).

Nu kan jag heller inte låta bli att undra om det beror på min kassa attityd i morse att han fortfarande inte har hört av sig och sagt att de kommit fram och att allt är bra, så man vet liksom.
En annan grej som gör det jobbigt att vara ifrån honom är att just precis denna tiden i månaden så blir jag otroligt kramig och vill sitta så nära som det bara går, jämt...

NOTE TO SELF; Tänk på humöret även när pms kryper på!


Idag har det annars varit fullt upp som vanligt. Ett barn och en man lämnade mig strax innan tio och en kvart senare ökade barnkvoten upp. Tantens lilla (stora) Selma behövde passas så hennes föräldrar kunde köpa massa grejer till nya huset.
Men de va ingen konst att vara barnvakt. Neo och Selma lekte för sig själva och höll igång i princip hela dagen. Det märkliga var att de avlöste varandra. Neo sov- Selma käkade, sedan byttes de av.


Men innan så röjde de som sagt järnet tillsammans så jag passade på att knåpa ihop bästa veckas matlista och göra denna veckans resterande. Kanske inte världens mest fantasifulla eller inspirerande lista men ganska varierande tycker jag. Eller?


När Selma blev hämtad strax efter två så grejade Neo och jag lite innan vi cyklade hem till Sjöbergs nya hus där vi fick kaffe och bulle som vi fikade i solen.
Zandra du är underbar och tack för att du förstår mig och ställer upp att lyssna bär jag behöver!

Middagen serverades hos mamma och pappa. Skitgo kyckling. Smaskens! Väl hemma igen somnade Neo gott och jag fick grejat lite... Satte bland annat igång ett projekt som jag har tänkt starta sedan jag flyttade in k mars. Antagligen blir det klart redan i morgon också.


Måla handdukshållarna i badrummet vita för att göra det lite fräschare. (Tråkigt med trä!!) Så det var att plocka med sig sandpapper, färg och pensel i pappas gömmor och sätta igång.
Imån blir det kvällsjobb och Neo skall vara hos sin mormor och morfar. Men innan så ska vi hinna handla och njuta på Rörtången. Hälsa på morfar Olle som gjort en ballongsprägning idag på Näl. Han mår fint och är åter åå Rörtången. Alltså, ingen ko på isen!
Nu trött! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar