tisdag 17 april 2012

VAB- med telefonrådgivning

Där hände det! Stor vaknade med prickar på magen och på benen. Galet ledsen när han insåg att han inte fick gå till dagis! Men det har också varit det enda. Han har varit på ett bra humör men det kanske beror på att det inte har börjat klia än. Märkligt det där, det är nästan så att prickarna blir fler bara för att man tittar bort lite längre. Däremot har det kliat som en tok på mig hela dagen!!

Vi fick klä på oss och lämna Liten hos Marie. Sedan har vi kollat på Harry Potter, målat teckningar, vikt och lekt med pappersflygplan, tvättat och ätit plättar. Sedan bestämde jag att vi borde ta å hyra lite kvalitetsfilm. I väg till Mix och kom tillvaka med Barnen i Bullerbyn, Ronja, Rasmus på luffen, Tjorven och Lilo & Stich. Jag bestämde samtliga Astrid Lindgrenfilmerna och fick vika mig för "en rolig film" som Stor uttryckte det... Han ska få kultur om jag så ska pränta in det!! Trägen vinner!!

Ronja var ok tyckte Stor fast det kanske berodde på att han tjatat sig till nagellacksmålning men när Barnen i Bullerbyn åkte på så gick han in på sitt rum och lekte med sina bilar. Så ensam i soffan med Bullerbybarnen som sällskap vek jag tvätt.

På torsdag kommer nog Amanda och Saga hit och ser om vi kan smitta av oss! Hoppas också att Neo får det på en gång så det slipper bli så långdraget.

Igår var det äntligen träning igen! Fasen va det är underbart!! Å sen var ju min fina lilla pepp-Karro där och förgyllde min närvaro. Fick även pratat med min tränarfadder Hanna om ditten och datten. Det slutade med att jag fick ett Rikskort som gör att jag kan träna på alla F&S runt om i Sverige eftersom Kungälv endast har ett Steppass i veckan och inte ett enda aerobicpass. Så nu får Alia och jag helt enkelt ta oss in till Göteborg för att träna. Gäller att få tränat pass av den intensiteten mycket nu innan Steg 2-utbildningen. Weeeiii, pirr i magen!!
Känns jättekul att få göra något för min egen skull! Fördelen med att ha så stora barn och bonusbarn! När det nya F&S öppnar med 10000 kvm större finns barnpassning som underlättar! En svarvad kropp och ett hälsosamt levene är att vänta som en härlig bonus. Mamma-kilorna ska bort på riktigt och aldrig komma åter!! Förlåt mig, älskade Ässling -du som jobbar på dina nya mammakilon! :0) Jag tar bara det gottigaste...

Wow!! Vilken reaktion mitt förra inlägg fick. Kunde aldrig gissa att mina tankar skulle uppmana andra till att reflektera och ge svar på tal. Tur att vi lever i en demokrati och att alla får ha åsikter. Några ställde frågor som jag väljer att tolka som retoriska andra reagerade narcissistiskt naivt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar