tisdag 10 april 2012

Påsk och annat






I onsdags var det påskfirande på dagis. Stor undrade varför jag gnubbade honom så ihärdigt på pannan när han senare på kvällen satt i badet... Ja du unga herr Junkvist (läs minne: teflonpanna), gissa de du?!




Den här underbara bilden på min lilla skrutta har jag snott från mamman till ungen och det är Frida som knäppt bilden! Jag har bestämt att hon skall få komma och ta massa fina bilder på Liten & Stor!!




I torsdags hade Påskharen varit förbi på Ulveskogsgatan och lämnat eftersig varsin påskpresent till Liten & Stor. Stor blev gladast, Liten fattade nog aldrig riktigt vad som hände. Han började mest med att sjunga igenom alla IFK sånger han kunde. Stor undrade lite varför han hade fått dom å dä sa jag att jag pratade lite med en påskhare om att ett IFK- klistermärke hade passat väldigt bra på Stors blåa flaska som är med till dagis varje torsdag när det är utflykt till skogen. Reaktionen var som väntad, ett leende från öra till öra prydde älskade, fina Stor. Tack igen bästaste Jonny!!




I torsdags målade vi ägg som vi skulle koka och äta på fredagen innan grabbarna skulle till sina andr föräldrar. Hur mysigt som helst!! Det är Rikard som målat IFK-märket och jag som försökte mig på en klassisk kyckling. Tyvärr syns inte barnens konstverk så tydligt här...
Påskhelgen flöt på bra utan större ansträgning. Fredag var påskmiddag a la tradition hos Falkarna. Påskafton bestod av kombinerad födelsedags-/påskmiddag hos mamma. Grattis Mamma Mona på födelsedagen!! Söndag och måndag var jobb!
Sedan kom tisdagen och Babe fick åka till sin andra familj i Motala igen, dvs familjen Lecor. Men nu vet jag också att det bara är två veckor till efter denna! Känns bra!! Två veckor i Motala slutade alltså med 9 veckor i Motala... Känns som att
någon höjdare är lite av en tidsoptimist...
Idag har jag jobbat, gått en liten, liten runda i Fontin med bästste Karro för att få frisk luft och pratat av oss lite, sedan direkt till träningen. Kvällen slutade med en varm dusch, lite mat följt av soffhäng under filten. Lyckades inte riktigt få upp värmen och eftersom Babe inte är här å värmer mig, går jag istället till sängs med dessa juveler...




Alarmet är ställt på 5.55 imån. Blir promenad innan jobbet. Måste träna ikapp förlorad tid med sjukdom och som ensamstående tvåbarnsmamma varannan vecka... Hahahaha, det funkar väl så?! Nej, skämt pch sido... Men 6:e juni är här snabbare än jag hinner med så det blir hårdintensiv träning när jag har möjlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar