tisdag 29 november 2011

Ledig tisdag

Började dagen med att som vanligt vakna med två uberpigga grabbar. Idag va de igång strax efter 6. Jag låg kvar i sängen till 7. Jag har tagit efter Zandras- mammaledig mentalitet som är; Av princip tänker jag inte gå ur sängen innan 7 på en ledig dag!
Därför gjorde jag inte det idag heller. Grabbarna var kvar inne på sitt rum rätt länge och sedan satte de sig och kollade på Bärgarn.
När jag gick upp var det full rulle med frulle, fix och sedan iväg till Öppna Förskolan där vi till en början var ensamna med aedan kom lite barn och slm en glad överaskning även Selma och Zandra! Therese, Leia och en månad gammal Savannah. Oja, jag var tvungen att lukta på bebis. Det gjorde Zandra också... Hahaha, då valde bebis att kräkas lite rätt i dekoletaget. Det kan hon ha! Hihihi!! För er som inte förstår så ska jag försöka förklara ett interskämt för er... Selmas totala livskräkningar kan man räkna på en hand medan Neo, tills för ett år sedan, kräktes så fort man tittade på honom (annars också) alltså förtjänar Zandra lite kräkningar på sig ;)

När vi sedan kom hem blev det dags för lunch. Vi tog det enkl före det avancerade idag. Mannagrynsgröt med socker och kanel. Leon utbrister i förtjusning; "Den hääär gröten var god tycker jag. Kaaaan vi inte äta den på kvällarna också??"
Hehehee, sötunge försöker slingra sig ur havregrynsgröten :0)

Efter lunch blev det lite sleeping för grabbarna helt utn tjöt. Själv kollade jag på Ellen DeGeneres show.

När änglarna vaknade pigga och på superbra humör drog vi igång ett lussekattsbak. Två duktiga hjälpredor! Leons viktigaste uppgift, enligt honom själv och efter russinpåläggningen, var att "smöra mjöl på bullarna- för att det ska bli gott".


Liten...


Och Stor hjälpreda!


Efter några rejäla grabbportioner spagetti och köttfärssås badade grabbarna...



Shit va de trist bra ihop!


Knäpp-Leon!!


Här "dyker" Stor. Han var tvungen att hålla för öronen så det inte rinner in vatten...


Liten har egengjorda armpuffar på sig..

När pappan kom hem från innebandyn kollde hel familjen Lindau/Junkvist på Bilar 2. Å när grabbarna käkat gröt och lagt sig hade Babe å jag lite mys med hembakat...


Nu är tiden 21.21 och vi sk gå å lägg oss. Trötta föräldrar!! Over&Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar