fredag 18 november 2011

It been a while

Idag har jag haft kvalitetstid med Stora. Litens mormor hade önskning av att ha Hjärtats Kung idag och över natten. Vilket passade mig kanon!
Vi började dagen genom att vakna 10 över 5 men efter många om och men lyckades Stor och Liten somna om. När de vaknade vet jag inte exakt men jag låg och drog mig ett bra tag och klev upp strax efter 7. Vi tog det lugnt, käkade frulle, snabbstädade och lekte en stund innan vi tog svängen om Rikards jobb. Jag trodde ett tag att ögonen skulle ploppa ut ur både Stor och Liten. Massa fräcka maskiner, truckar, svetssprut och det häftigaste av allt var soppbilen.
Efteråt var det dags att åka hem tiöl Mormor Mona och dumpa av Liten med tillbehör medan Stor och jag satte kurs mot stora staden pch bio. Pettsson och Findus. Popcorn, bubbelvatten och en tablettask smaskade han i sig. Efter filmen som faktiskt var riktigt mysig fortsatte vi mot McD. Leon fick bestämma och det var bara att gilla läget.
Han stensomnade i bilen och vi hämtade upp pappan för en tripp inne på Maxi.


Medan jag gjorde morgondagens efterrätt spelade Babe och leon tvspel. Sedan hjälpte min händiga man mig med inredningstekniska detaljer.


Fint va? Man tager vad man haver och imån skall det införskaffas en liten hängblomma. Ett kort hade också varit fint.
Tänk att det går att ställa en simpel fråga som om det är " Babe, finns det möjlighet att du skulle kunna hjälpa mig med detta"... Hux-flux händer de grejer å sen är den uppe. Underbar är han!!!

Mysfredagen fortsatte med revbenssjäll och grönsallad. Nu sitter vi alla tre och kollar på Robin Hood. Känns så mysigt att med gott samvete kunna njuta av att bara kunna umgås med Stora när jag vet att Liten är totalt bortskämd hos Mommo & Moffa.

Jag måste bjuda på denna underbara bild från förra lördagen när de va fest hos Roger på Bakerstreeet. Underbra Alexandra som nu också är bandy-Tvs nya reporter...


En bild säger mer än tusen ord. Oja, vi hade otroligt roligt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar