lördag 10 september 2011

Lördagsmys

Idag har vi haft en så himla skön dag. Den kanske startade lite tidigare än jag hade hoppats på men att vakna kl 6.15 ger ju en lång dag. Gäller att se det ur en positiv vinkel! Men Rikard och jag kunde ändå ligga kvar och dra oss till 8-tiden ungefär för grabbarna lekte för sig själva en lång stund. De e ju klart dom kom in till oss titt som tätt och ville ha frukost. Å ja, vi drog ut på det in i det längsta.

Alla mina grabbar smaskade frulle medan jag åkte och spinnade. Sen när jag kom hem tog Babe och jag en kaffe och löste melodikrysset. Det är det ultimata myset tycker vi. Kura upp oss i soffan och lösa melodikrysset. Livsnjutning!!

Sedan gjorde vi amerikanska pannkakor till lunch och en sovmiddag för samtliga i familjen avslutade förmiddagen.

Vi packade ihop oss och åkte iväg på en kosetur på Liseberg. Synd att det var helt sjukt mycket folk idag bara så vi åkte inget men till Neos stora förtjusning var det någon jordbruksutställning med massa olika traktorer och djur och grejer.

Grabbarna körde en Farfarsbil som stod parkerad.


Vi bestämde oss tillslut för att köpa lite lördagsgodis inne på Liseberg innan vi fortsatte med middag.


Dels för att det var helt sjukt mycket folk idag och för att det inte är så helt kul mat inne på Liseberg och dels overpriced as hell beslutade Rikard att vi skulle äta någon annanstans. Pasta etc precis utanför Södra parkeringen. Mums! Jättegod mat och två, små söta servitriser.


Finaste grabbarna Junkvist.


Neo-älsklingen fick juice att dricka. Lilla glaset. Hahahah, NEJ han drack inte upp allt.


Finaste Leon!!!

Efter middagen åkte vi hem. Vi tyckte att Neo va väldigt trött och gnällig. Mer än vanligt liksom, men okej de va kanske inte så konstigt men han somnade nästan i bilen.
När vi väl kom hem så tyckte jag allt att han va lite varm och mycket riktigt. 39,5 graders temp! Skit!!! Lilla gubben. Det blev en supp i rompen och rätt i sängen. Stensomnade!! Hoppas verkligen att han sover bort det och vaknar frisk.

Leon dricker välling i soffan mellan Rikard, som dricker öl, och mig, som dricker vin och i bakgrunden går Gäster med Gester. Supermysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar