onsdag 10 april 2013

Nu vänder det!!

Ett tag nu har jag trott att min egen kropp hade besegrat mig för alltid men efter andra besöket hos naprapaten så konstaterades att jag har skött mig exemplariskt! Whooop!!!
Jag ska erkänna att jag har varit så jäkla ledsen och nerstämd. Dela kanske för att jag har haft så jäkla ont bitvis men självklart för att jag fick beskedet om att troligen inte kunna köra min typ av träning mer. Men vad va de som hände då? Jo, jag fick en utgjutning på diskar i ländryggen. som ett diskbråck fast inte lika farligt.
Jag har ju fortfarande viss smärta och jag blir fort trött i ryggen men jag har fått nya riktlinjer.
Just nu har jag totalt hopp- och sittförbud på 2,5 veckor. Men eftersom det är brosk kring kotorna som har 6-8 veckors läkningstid så ingen jympa eller Step & Aerobic under tiden.
Men däremot kan jag börja rehabträna nu på en gång väldigt försiktigt och med förutsättning att jag lyssnar på min kropp. Sedan kan jag börja leda pass igen. Ett pass i veckan! Whoooop!! Jag är såååå glad :0) Så nu blir det fokus på rygg och mage. Å givetvis resten av kroppen och så får promenader och IW ersätta min vanliga konditionsträning! Min alldeles egna PT Daniel har livat att hjälpa mig i morgon!! :)


Idag har jag varit och hälsat på Carro och lille Lucas 7 veckor. Fick ju träffat storebror Jesper en snabbis också :0) Så himla mysigt och bebistarmen är nu mätt ett tag till!


Sötnöt!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar