tisdag 22 januari 2013

The new normal

Har fastnat för en riktigt härlig feel good serie, som går lite för sent egentligen, som heter precis så -The New Normal. I korthet handlar det om ett manligt homosexuellt par som ska få barn via en surrugatmamma.

It got me thinking, vad är "normal" och måste det finnas ett nytt normalt?
Min familj är en helt vanlig, normal familj med en mamma, en pappa och två barn. Mer kärnfamilj än så har vi inte va?
Nåväl, varannan vecka lever vi det typiska Svensson-livet (varför nu det heter så, när Johansson är ett mycket vanligare "Svensson" namn). Egentligen består min annorlunda familj av tre barn, två mammor och tre pappor.
En spännande ekvation för den som är skärpt ;)
Men det som egentligen skiljer oss från det normala och gör oss till Familjen Annorlunda är att vi hjälps åt och ser ALLTID till barnens bästa!! För barnen är det bästa vi har! Magsjuka, hjärtfel, knepiga jobbtider och aerobicträninar... Allt går att lösa!
Så let's face it! MIN familj är grym för att vi får det att funka.

Rikard (aka Babe) är min andra halva som gör mig hel.
A, A & H är tillsmans med Litens pappa... Jag skulle skriva: "är som det maskformiga bihanget på blindtarmen"... Men det lät verkligen nedvärderande. Men symboliken är ändå framträdade ;)
Utan er är vi inte kompletta...

Fundamentet som håller oss uppe... Alla möjliga konstellationer av farmor, farfar, mormor och morfar <3

1 kommentar:

  1. Mycket bra skrivet Johanna :-) Jag är tacksam och glad att vi får vara en del i "Familjen Annorlunda" <3 Härligt att se "Stor och Liten" på Friskis också :-)
    Kram Marie

    SvaraRadera