tisdag 15 januari 2013

Så jävla taggad!

Okej, nu har jag börjat nya året på riktigt!
Babe är ju numer egenföretagare så han får ta jobben där de finns så nu är han i Västervik och jobbat sön-tors vilken betyder mycket egentid varannan vecka, jättemycket grabbtid andra veckan och koncentrerad Babe-tid på helgen! Det bästa av alla världar!
Hur som helst, förra veckan kickades igång med en strikt GI-diet och det tog inte många dagar innan jag kände av förbättringar i kroppen. Först och främst känns den inte alls lika svullen.
Vägning 1:a vare månad. Denna gången är jag egentligen inte så fokuserad på vågen, den får mest fungera som ett mått. Det som jag har siktet inställt på är att bli tight å stark... För att det är så jävla mycket snyggare att vara strong än att vara skinny ;) Sedan kommer jag att orka mina egna pass mycket bättre!

Nåväl, denna veckan- Omg! Strykepassen avlöser varandra.. Nya utmaningar!


Veckans nästasista pass blir ett välbehövligt Flexpass, för varje söndag är det ju Step ;) Bra att stretcha ut kroppen ordentligt.

Idag var det dags för ett gympass för första gången på 4 år eller nåt. Så jag gick till Daniel och bad honom om hjälp. Det var ku såklart inte några problem! underbara han!! Men jisses vilken rejäl utmaning han fick! Hahahahaha!!!
Så jävla svag är jag! Men han satte ihop ett "litet" pass... ALDRIG har jag svettats så mycket!! Whooohooo!!

Nu jäklar!!!! En gång i veckan ska jag köra detta har jag fått order om, minst 3 dagar emellan. Msåte utmana mig själv!!
Jag vill koncentrera mig på core och armar/axlar för att få en snyggare hållning benstyrka får jag på mina egna pass.



Mellis!! Turkisk yoghurt, blandade nötter och blåbär! Mumsfilibabba!

Nu satte jag mig i soffan med en kaffe efter att ha haft Peter från PCN här. Städhjälp varannan vecka... Tack Babe! Ja, det fick jag förhandlat till mig när min Babe inte är hemma under veckorna. För ingen av oss vill ju städa när vi väl är hemma tillsammans. För vem hinner städa, jobba 100% och ha fritid med socialt umgänge? Inte jag, i alla fall inte om jag ska bevara mitt vett... Det här kommer bli så bra!!! Tacka vet jag RUT! Lilla Rut gör ju så att även vi lagom-Svenssons (läs Familjen Direktör) kan unna oss vardagslyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar