lördag 22 september 2012

Söndag snart?!

Det blev en heltisk dag igår. Jag jobbade men det var som tur va jättelugnt på jobbet för jag hade fullt upp med andra (mer viktiga saker).
Jag har haft äran att ha fått vara med i de flesta krämper kring födseln av Skrotten. Det har vi dagens teknik att tacka för :0). Jag har fått määääängder av sms, massa bilder och t om film snuttar. Att bli Tant igen har varit fantastiskt!


Skotten i Neos gamla kläder <3 Strl 62. Neo hade de när han var typ 4-5 månader eller nåt...
Inte så konstigt, kolla in skillnaden.

Skotten på BB; 4720g & 54 cm


Neo på BB; 3030g & 51cm


Eftersom Zandra haft så jäklans ont, framför allt avtagande värkar sedan typ måndags (?) så var deras hus rätt stökigt och i behov av städning. Zandra skrev något på fb att hon önskade att en ge skulle ordna allt.
Så... Fen viftade med sitt trollapö och samlade ihop Morfar och Farmor... Tillsammans rökde vi och tog det värsta i Sjöbergska Palatset. Precis när vi var klara kom lilla familjen hem.... Efter lite gos var jag tvungen att åka tillbaka till jobbet. Jobbade lite och åkte sedan hem för att göra en lasagne till tvåbarnsföräldrarna. När Liten föddes fick vi nämligen en enorm lasagne så I was just returning the favour.
Så efter att jag hade utfodrat min familj åkte jag och utfodrade Sjöberg-familjen. Såklart hann jag gosa en liten stund innan jag gosade ner mig i min soffa hemma. Jag fick låna en film av Zandra så Hunger Game fick avsluta fredagen. En riktigt bra film!!

Idag blir en händelserik dag. Jag är själv med grabbarna då Babe är på konferens (det lät som att det var jätteviktigt) IFK Kungälv har konferens så ordförande i Skarpa Gubbar var såklart bara tvungen att gå!!

Gabbarna och jag ska först till stan för att hämta mina nya glasögon, sedan möta upp Karro, River och Tyra för ett par timmar på Barnens Lekstad innan det blir hem och snygga till oss innan det blir efterlängtad middag hos Louise, Petter och Theo. Ska bli så mysigt!!

Imorgon kväll efter träningen skall Babe och jag till Zandra och Magnus för att mysa och gosa med Skoten (som har ett namn men det är inte fb-offeciellt än). Tills dess njuter jag av denna bild!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar