onsdag 26 september 2012

En bild från förr

Igår fick jag ett sms av en barndomsvän. Vi har vuxit upp ihop och trots att det bara skiljer ett år eller ett år och tre dagar för att vara exakt!

För er som inte vet vart jag bodde när jag var liten så kan jag berätta att både Carro och jag bodde på första gården, i varsin radhuslänga nedanför Skafferiet. På "Skaffis" fick vi ganska tidigt gå själva, trots att man var tvungen att gå över en väg. Jag kommer till och med ihåg att jag köpte snus till pappa där. Hur som helst... På Skaffis införskaffades nästan alltid lördagsgodis (när vi blev äldre cyklade vi till Pomona). Även majoriteten av sommarglassarna köptes på Skaffis... Denna var Carros och min favvis!


Hutlöst!! Cornetto Classico har ökat med nästan 150% på 10 år!! För när Carro och jag handlade kostade en strutglass en guldpeng!!!

Lite upprörd men fasen va sugen jag blev på Cornetto!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar