fredag 7 september 2012

Fredag, it's nice.

Ja, jag har ju börjat plugga lite igen. Känns spännande och riktigt motiverande. Jag "blir" inget speciellt tror jag, för jag tror det krävs lite mer än såhär men jag läser kursen Sexologi på 15 hp. En vän till mig frågade om jag läste kursen för att blir bättre mellan lakanen. Hihi :) Men så är alltså inte fallet. Jag skulle kunna tänka mig sexolog eller rådgivare eller något sådant. Jag vill jobba med att sprida kunskap bland ungdomar. Vi får se vart det leder :0) Första föreläsningen var i tisdags och denna schematiska bild beskriver könsutvecklingen på foster så att några blir pojkar och inte alla tar den "naturliga" vägen och bli flickor.


De som påstår att det kvinnliga könet (xx) är invecklat har fel!! Det är ju hur tydligt som helst! Män (xy) däremot!!! Herregud!

Solen skiner och det är fredag! Vad passar bättre än långlunch med lite shopping?


Tack Larsson/Carlsson för denna mysiga tröjan som presentkortet på Bekås blev :0)


Å för dessa örhängen :0)



Tack Jannie, Tobbe, Jennifer och Tomas för dessa örhängen. Presentkortet på Smycka fick bli detta!

Efter en minisväng på stan mötte jag upp kollegor så blev det lunch på Tre Kockar! Mums!! Ikväll blir det klassiskt fredagsmys med tacos. Å lite rödvin tror jag allt :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar