söndag 16 september 2012

Orkidésöndag!

Pjuh! Jobbhelgen är över.. Riktigt, riktigt mycket att göra. Kul såklart! Gillar ju hellre när det finns att göra än att sitta still å glo in i väggen men det som får en stackars sjuksköterska att känna sig värdelös är när det är så mycket att göra så man inte hinner göra alla "extra" akutbesök utan får prioritera och ibland göra bedömningar via telefon och förlita sig på undersköterskor (läs vårdbiträde utan utbildning). Titt som tätt blir jag orolig att folk kan få jobba inom vården utan utbildning!! Gaaaah!! Nu släpper vi det!
Det som har varit riktigt kul denna jobbhelg är att jag haft en student med mig. Det är kul för man får en miljard frågor och så får jag undervisa och jag märker att jag tycker att det är riktigt roligt!!

Igår avslutade vi sommaren på riktigt med Karro, Jonny, Jannie och Tobbe genom att tokåka som småbarn på Liseberg! Bäst va Balder men Bergbanan är ju en klassiker!! Hälften av oss åkte AtmosFear i mörkret... Tydligen superläskigt! Jag vågade inte!


Supertjejerna Jannie och Karro!! <3


Grabbarna (De Tre Musketörerna) i virvelvinden...

Varje söndag skickar vi i kompisgänget bilder på våra finaste orkidéer och så får man rösta om vilken man tycker är finast... :) Hitills har fam Lindau/Junkvist två röster :0) Här är vårat bidrag denna veckan..


Nu efter ett härligt, svettigt Steppass och myskvällsmat med Babe och Stor (Liten är en extra dag hos sin pappa) är det nu soffläge sin gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar