tisdag 1 maj 2012

Söndag blev ett kärt åtetseende, precis som varannan söndag är!!


Bamseläsning för alla tre i Litens säng.
I går råkade jag slinta med rakapparaten. Stackars Liten, han passar inte lila bra i rakat som Stor men kanske att jag vänjer mig och så hoppas jag givetvis att det växt ut lite till sen 15 maj, då är de nämligen fotografering med dagmammorna.


Valborg kan ha varit den mysigste på länge!! Familjen Lindau/Junkvist spenderade em och kvällen med familjen Daal/Eriksson! Vi grillade kyckliggryta (!!). Herregud va gott de va!


Därefter promenerade vi alla ner till västra parken för att lyssna och titta på när Kungälvs musikkår och drillflickorna spelade. Därefter marscherade vi till Fästningen. Manakör, glass, bra brandbilar, festis och skumpa förgyllde en underbar sista aprilkväll. Sockerchocken kom som beräknat för Stor, Liten och Saga. Liten (som troligtvis blir extremsportare) lyckades ramla i vattenfylld lerpöl så det fick bli bussen tillbaka.


Pyjamasombyte och Karlsson på taket. Blev påmind om att jag hatar Karlsson... Åh, fick bita mig i tungan så många gånger!!


Lyxigt med kvällssmörre i soffan!! Sedan läste jag Kajsa Kvat för grabbarna i Amanda och Björns säng- guess what?! Dom somnade. När Liten vaknade till packade vi ner grabbarna i vagnarna (vi fick låna Sagas) och sedan promenerade vi hem.

Idag när min klocka ringde 7.30 sov grabbarna som stockar så det var till att väcka dom för idag har vi varit på Borås äventyrsbad med gårdagens sällskap! Galet roligt var det och supermysigt!!!

Nu på eftermiddagen har Stor och Liten röjt utomhus med cyklar, sandlåda, innebandy och gungor i ett underbart väder medan Babe städade akvariet och jag gjorde i ordning inför dagis imån, å så har jag tvättat.

Vi har haft ett par underbara lediga dagar och är nu redo för en kort jobbvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar