måndag 12 november 2012

Fars dag = Mors dag

Bedrövligt! Vaknar med samma extrema huvudvärk som gjorde att jag var tvungen att lämna festen tidigt kvällen innan. Sist jag hade sådan huvudvärk så misstänkte läkarna först hjärnhinneinflammation men efter undersökning konstaterades migtän. Sedan dess, 2008, så har jag aldrig haft det igen.
Hur som helst blev det aldrig migrän men däremot så utvecklades förkylning.
Det var bara att bita ihop. Söndag och fullt upp!
Började fars dag med mysfrulle och mello, sedan Maxi för att ladda inför grabbvecka. Jag tycker att handla är nödvändigt ont. Aldrig ensam med barn, helt inte barn över huvudtaget speciellt när man måste storhandla. Men det bästa är att handla tillsammans med Babe utan stress. Lite mysig!
Därefter mötte Babe upp min pappa och så byttes det däck medan jag var på F&S för en special grej (ooooh, hemlis).

En snabb vända hemåt med fars dag-fika nu när alla i familjen var samlade.
Sen hände det!! Det som man bara hört om tidigare.. Babe säger; "Jag har tvättid nu så jag går å sätter på några maskiner."
WHAT?!!
Lustigt eftersom jag hade lite
småångest hur i hela friden jag skulle hinna. Han måste ha läst mina tankar, denna fantastiska karl!
Trots diverse förkylningssymtom var det dags för veckans Steppass. Jag åker dit och kör lite lätt tänkte jag. Jodå, tanken var god.
Helt omöjligt när man har 17 supertaggade och peppande motionärer som ger så mycket energi. Meeeeen va trött jag blev! Jag rekomenderar INTE att träna när man måt risigt. Jag hade aldrig gjort det om jag inte var "tvungen".

Efter en varm dusch serverades Fars dagsmiddag, som Babe själv hade gjort, till inte bara en utan två Falk filmer.
Frusen och med värk i lederna kröp jag ner i sängen, ofantligt nöjd över en fantastisk Mors d... jag menar Fars dag!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar