onsdag 25 augusti 2010

Tråkväder!

Det blåster storm. Ja det fäller träd och rätt va de blåser så kommer det en störtskur. Inget roligt väder att vara ute i men ett riktigt mysigt sitta-inne-och-kolla-på-film väder. MEN min son uppskattar inte dethär med film (än). Han vill leka och sabotera. Busa runt helt enkelt.

Så medan han gör det så har jag passat på att röja lite. Plockat undan alla sommarskor. Tex gladiatorpluxen och flipflop. Inser att det antagligen inte kommer att bli så gött väder igen. Antagligen bara för att jag varit så duktig och plockat undan så är det säkert vindstilla, stålande sol och 30 grader i morgon. Men vet du vad? Då var det värt jobbet att plocka undan skorna.

Jag har tom slängt två par skor. Vita converse (jättesönder) och mina leopardballerina som blev totalförstörda i Halmstad när vi var tvungna att bada runt i lera inne på konsertområdet. Men men. Det innebär ju att jag har plats för minst ett par nya =) Mamma har nämligen spanat in ett par (tydligen skitsnygga) stövlar till mig. Svarta vagabond. Mamma beskriver dom som grova. Perfekt. Love it! SÅLD!

Jag tänkte passa på nu medan min trolllunge sover att kolla igenom H&M katalogen. Kanske tom beställa lite nya höstkläder? Känner mig liksom lite inspirerad idag. H&M och IKEA. VAd skulle vi kvinnor göra utan dem? Tänk vad mycket lättarede gör våra liv. Dyrt kanske en lättare och roligare.

HELVETE! Nu brakade duschdrapperistången ner för sjuttioelfte gången!!! Vanligtvis brukar jag lämna det till Mattias men eftersom han inte kommer hem förrän vid 22.30-tiden får jag väl ta tag i det. Trots att jag inte har snopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar