tisdag 24 augusti 2010

Nu har hon kommit =)

Zandra & Magnus lilla Sessis Selma har äntligen behagat att komma ut! 6 dagar gammal är hon och hon är alldeles ljuvlig. Så som bara små söta prinsessor är. JAg är väldigt stolt fuske-Moster. Det är ju så nära systerdotter jag kommer. Därför har jag tagit den titeln, fuske-moster. Den riktiga titeln får ju absolut inte tas ifrån den riktiga mostern Ann-Sofie (Tant-Tofie eller Anfi).

Jag kom faktiskt precis därifrån. Jag har klämt, pussat, luktat, matat och bytt på henne. En sån liten docka. Jag lyckades tom fånga henne på bild när hon är så lik sin mamma. Eller hur?


Sover med munnen öppen och allt. Synd att ni inte kan höra hur hon låter. Det är exakt som Zandra. Som en liten gris.

Idag har Mattias varit ledig så vi har varit och hälsat på mitt nyaste kusinbarn Leon. Ursöt liten kille. Han somnade som en stock när han låg i min famn. Det är ljuvligt. Man glömmer så fort hur det är. Det var ju bara 7 månader sedan jag var i samma sits men ändå. I dah har jag gosat med två småttingar men när jag för en kvar sen skulle gosa med min lille kille så kändes han plötsligt så himla stor. HJÄLP vart har tiden tagit vägen?
Han är stor kille nu sitter helt själv och snart kommer han säkert att krypa också. Han kan snurra 360 grader och backa liten mest ålar han. Har har inte riktigt fattat att han kan stå på knäna. Det kommer väl. Jag har inte fått någon tid till BVC vid 8 månaders kontrollen. Borde nog ringa dit. Den BVC:n jag går till skall byta ut alla sina sköterskor så jag förstår att några glöms bort. Det är synd för jag tycker väldigt bra om min sköterska. Den nya är säkert minst lika bra.

Just de. Jag har bestämt mig för att det är barnmorska jag ska bli! Helt klart. Jag känner det nu efter Zandras förlossning att jag verkligen vill jobba det att hjälpa kvinnor trycka ut sina kids. Fast innan jag börjar läsa vill jag arbeta litet tag till. Är det någon som behöver personal på tex en bb avdelning som kan tänka sig att betala min utbildning så är jag helt på!
Å om det är någon som har en välbetald heltidstjänst till Mattias är det också välkommet!

Fångarna på Fortet har börjat igen till min stora förtjusning! Nostalgi och barndomsminnen. "skynda!Skynda!" "Ingenting är oooomöjligt!" och "Nära skjuter ingen hare här på fortet". Gude och Agneta, vilket team. Å så dvärgagrna.

Strax hade jag tänkt laga lite mat och sedan blir det nog slapp i soffan. Hoppas inte strömmen går ikväll också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar