onsdag 11 augusti 2010

So sorry!

Det är inte klokt! Precis en månade sen jag skrev något. Tiden bara rusar! Men på Viktorias uppmaning så skrivs det igen (Tack Vickan). Jävla kul att någon annan än mamma läser min blogg =) Jag tänker nu kalla dig för mitt fan, bara så du vet. för mitt egos skull! =)

What´s new? Jag börjar med det allra viktigaste. Neo kan nu sitta hel själv utan att tippa eller välta. Han kan tom parera och ta leksaker som ligger runt omkring honom. Han är så duktig! Han är också en riktig höjdare på att ta sig fram med gåbordet. Helskotta var det går och det roligaste är ju att hänga vid fötterna på mig när jag lagar man och köra på hälsenorna. Mattias tror att Neos första ord kommer att bli AJ! =) Det är också kul att åka fram till handdukarna som hänger på spisen och dra ner dom!
Neo har ju "pratar" eller låtit mer ganska länge men i förrgår började han att "säga"; Da da da da. Helt besatt är han. Någon har satt honom på repeat...
Har har också två små tandsebissingar som smyckar det annars tandlösa leendet så fint! Å det är så skojigt att borsta tänderna.. Han bara flabbar när jag borstar. Sen så får han tandborsten medan jag borstar mina tänder. Sen är det en dragkamp att få tillbaka tandborsten.

Det där med pulvret fungerade sådär... Otroligt tråkigt men totalt gick jag ner 5,2 kg under semestern och sommaren. Men nu mina vänner, nu! Nu är det GI som gäller för hela slanten! Jag började i lördags, alltså för 4 dagar sen. Inte så himla länge sen men min uppfattning hittills är att det är så himla lätt. Inget svårt alls. Inte massa kaloriräknande å sån skit. Fas 1; Uteslut kolhydrater, fas 2; introducera "bra" kolhydrater och fas 3, som man skall leva efter hela livet; ät normalt men aldrig eller mycket sällan vita och snabba kolhydrater. och altid öka motionen under de olika faserna.

Min dag ser i storhet ut såfär; Vaknar och ger Neo gröt. Byter om på honom och tar på mig träningskläder. Går min runda som tar exakt 28 minuter. Jag käkar frulle och Neo får lite yoghurt sen duschar jag medan Neo sover lite. Sedan när han vaknar får han lunch och efteråt blir det väl någon utflykt eller leka. Jag äter gärna någon lunch här också. Sedan äter jag middag efter att Neo har badat och ätit välling och nanar. Ni fattar va? Det bästa är att man inte är hungrig mellan målen. Igår hade jag en jobbig dag. ont i huvudet, trött och yr,. Antagligen för att kroppen ställer in sig på ketos (det heter så när kroppen tar fett som primär energikälla istället för kolhydrater. Svält alltså). Men idag känns det helt perfekt igen. Trots att det bara har gått knappt en vecka så känns det inne i kroppen. Det syns säkert inget men det känns!

Idag tod jag min promenad med Emma och lilla Amanda som också bor här uppe i Ullstorp. Trevligt med sällskap och speciellt med en annan mamma. Vi bestämde att vi skulle ses nästa vecka också, dels för en promme men också för att fika eller så. MYCKET trevligt måste jag säga. Jag har också lyckats värva henne till babyrytmiken till hösten. Det blir Zandra (och Sessis), Emma och Amanda å så Neo och jag. Lisa och Ville får inte gå med längre för han är för stor =(.

Nu sover Neo och jag ska göra i ordning mig för när han har vaknat och käkat ska vi hämta upp Jannika för att åka och hälsa på Camilla och William & Alexander. Dt skall bli riktigt skojigt! Vi kommer nog att prata en del barn men också smida en hel del planer inför lördag. Då är det ROXETTE i halmstad som gäller.. Jag fick en biljett ev min finaste Jannika i födelsedagspresent. Hon tog en chansning men anande inte hur jäkla glad jag blev. Ska bli så fruktansvärt kul!! Sen sa hon (mest på skoj) att det egentligen var rent egoistiskt från hennes sida för hon ville ha med mig =)
Hur som helst. Klackarna i taket. Enda nakdelen är att vi ska campa i Halmstad. Det gör inte Jannika och jag. Vi är inte bra på det, alls. Hur löser två blondiner problemet med att sova i tält?! Sover i bilen så klart. Älskar V70.

1 kommentar: