tisdag 31 augusti 2010

I gång!



Japp. I går var det träningspremiär för min del. Terminens första pass och därmed säsongens mest pinsamma pass är avklarat. Jag tror alltid att jag ska orka lika mycket som sist jag klev in på det lätt sviktande golvet. Varje år tabbar jag mig och tänker inte på sommarens alla delikatesser och extremt stillasittande dagar. Denna terminsstarten var för mig extra plågsam eftersom jag, tillskillnad från alla andra terminstarter, nu också varit gravid och inte blivit av med mina graviditetskilon.

Ett medelpass blev det, det är lagom. Jobbigt och hoppigt med ganska tung styrka (i alla fall i början av terminen). Jag tycker att man blir helt genomtränad. Speciellt efter years of training så kan jag alla steg tror jag, läser av tränarna och hänger på ganska bra. Hur som. Det var tänkt att Anette, en skitbra ledare skulle hålla i passet men hon hade tyvärr stukat foten. Till min förtjusning hade min abslouta favorittränare blivit inringd. Mia som för övrigt förtjänar ett helt eget blogginlägg är en FANTASTISK tränare. Lagom mycket morot och lagom mycket pisk, ingen jäkla hejjaklcksledare eller primadonna... Rejäla steg och grym musik. Tyvärr har hon och hennes man bestämt sig för att ta en paus i ledarskapet i år så jag får väl hålla tillgodo med de andra bra ledarna på F&S men Mia hon är bäst. That´s it!

Hon är verkligen genuint intresserade av oss stammisar (ja, jag får nog kalla mig det). Fast på ett behagligt sätt. Hon kom fram och kramade om mig och gratulerade till bebisen och tyckte det var kul att se mig. Sånt blir man ju så himla glad av. Mamma och jag tränar ju för det mesta tillsammans och Mia kallar oss för "Lindau-arna". Jag insåg igår att Mias kropp skulle man ha när man är tvåbarnsmorsa och (ja va kan hon vara...) 38 år. MEN det är ju sant hon är ju inte vilken kvinna som helst... Hon tävlar i Triathlonlopp. (!!!!!)

Idag är jag sådär skönt öm i kroppen och lite stel. Det är en sån härlig känsla för då känns det ju att man gjorde ågot igår. Undra hur det kommer att kännas i morgon? För det vet ni väl att träningvärken är som värst på tredje dagen? Då är det enda som hjälper att träna ut värken med ett lättare pass kankse en morgon och en kvällspromenad i ett medeltempo. Jag har gjort upp ett schema som förhoppningsvis kommer att funka. Det innehåller min träning, Mattias jobb och träning samt Neos alla aktiviteter. Det kommer nog att bli bra.

Igår införskaffade jag lite välbehövda underkläder. Lyxigt tycker jag. Jag är helt klart värd det! Jag var i Kungälv med Neo så klart men också med Jannika (japp, in i bubblan), Zandra och lilla Selma. Vi lunchade och shoppade lite.

Jag har lite planer på att göra fint i köket/vardagsrummet (öppen planlösning vet ni). Lite schysta tapeter och lite hyllor. Jag vill nog ha två fondväggar till mitt annars helt vita rum. Så det blir till att leta snygga tapeter. Jag vill ha romantisk stil. Ungefär som headern i min blogg =)

Mattias har fått nytt jobb eller snarare vikariat. Han lämnade City Gross igår. Det har inte skötts så fint kan man säga från bolagets sida med information men hur som helst. Nu är han på Möbelhuset här i Kungälv. Det blir säkert jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar